Foglaljuk vissza Magyarországot!

Szilágyi László blogja

Ilyen a magyar sajtószabadság: megvettek mindent kilóra

2018. január 10. - szilagyilaszlo

Kétszer épített ki Orbán médiabirodalmat a szemünk láttára, a mi pénzünkből. Sokáig Simicska Lajos volt a portfólió tulajdonosa és gazdája, de a G-nap után újratervezést kellett végrehajtani: Habony, Mészáros és Vajna lettek a médiacsászárok. Alig van már médium, ami ne az ő befolyásuk alatt lenne.

A rogáni M1 (köztévé!), a Vajna-tulajdonú TV2, a Simicska-féle Hír TV és az egyre inkább Fidesz-hantát nyomó Hitgyüli tulajdonában álló ATV mellett ott van még az RTL Klub.  Orbán a Roszatommal meg akarta vetetni azt is, de egyelőre ez még nem sikerült. Az egyetlen független híradó náluk van, csak a bulvárhíreket kell valahogy kibírni.

videki_lapok.jpeg

Szinte minden vidéki napilap Mészáros Lőrincé, és a Századvég irodájából nyomják beléjük a egyen-propagandát. Mészáros megvette, majd megszüntette a Népszabadságot. A Blikk és a Nemzeti Sport is az övé. A Magyar Nemzet Simicskáé, most éppen ellenzékinek szmít bizonyos tekintetben... A Magyar Hírlap Széles Gáboré vagy már Mészárosé, tökmindegy. És akkor még ott van a Magyar Idők nevű Orbán-Habony-közlöny. Megszűnt a Metropol (Simicska), lett Lokál (Habony).

A Népszava Puch Lászlóé. Mit lehet ehhez még hozzáfűzni?

A politikai hetilapok közül a Figyelőt átkavarták Schmidt Mária tulajdonába. A Heti Válasz Simicskáé. Ne beszéljünk a Demokratáról! Ezen a piacon legalább vannak függetlennek mondható lapok, ahol valódi újságírók dolgoznak: Magyar Narancs, 168 óra, HVG.

Az online médiában is egyre komolyabb a Fidesz térnyerése. Az origo.hu teljesen Rogán befolyása alá került, az index.hu folyamatos átalakulások után még mintha tartaná magát, de az interneten szerencsére sok informatív és szabad lap van: 444.hu, 24.hu, direkt36.hu, hvg.hu, 168ora.hu, atlatszo.hu és rengeteg civil szervezet által fenntartott lap.

Ezek maradtak nekünk, akik nem vagyunk kíváncsiak a goebbelsi propagandára, és akik tudni akarjuk, hogy valójában mi folyik ebben az országban.

Persze nyugodtak nem lehetünk: hihetetlen erőfeszítésbe kerül egy független médiumot fenntartani, mert senki nem mer hirdetni bennük, és a kék plakátos kormánykampányok pénzéből csak a Rogán-minisztérium kegyeltjeinek jut. Aki még nem tudná, a kék plakátok célja nem csupán a migráncsok, civilek, Brüsszel, Soros, stb elleni uszítás, hanem a haveri lapok közpénzekkel való kistafírozása.

Mit lehet tenni (olvasni) ebben a helyzetben? Nem szabad megvenni, kézbe venni, megnyitni, olvasni, megosztani ezeket a médiatermékeket! Bojkott!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://szilagyilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr3713563977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.