Foglaljuk vissza Magyarországot!

Szilágyi László blogja

Lekopott burkolati jelek, megsüllyedt autópálya - ilyenre sikerült a kerékpárút építés. De legalább sokba került.

2018. január 31. - szilagyilaszlo

Néhány hónap alatt le is kopott a kerékpárút piktogram az egyébként is gyalázatos aszfaltról Etyek és Herceghalom között. Ennyi volt ott a beruházás, kerékpárút építés helyett.  A Pannónia Szíve Program keretében "építette" nekünk Tessely Zoltán miniszterelnöki biztos, aki Orbán szülőföldjének fejlesztéséért felelős. 

kerekparut_etyek.jpg

Etyek és Bicske között egy elég rossz minőségű aszfaltútra festettek sárga bicikliút jeleket, ennyi volt a beruházás.  Mára a jelek lekoptak, három hónap telt el az átadás óta.

Bicskétől Tarjánig tényleg készült kerékpárút, amelyet nagy csinnadrattával adtak át.

bicikliut_atadas.jpg

Így ír a biztos:

Még az átadót megelőzően gépen szálltunk fölébe, pedig nekünk nem csak térkép e táj: drónvideó készült Pannónia Szíve legújabb kerékpárútjáról, az Etyekből Bicskén és Csabdin át Tarjánba vezető szakaszról. A dombok, falvak, erdők és halastavak között kanyargó, teljes egészében a magyar állam támogatásával épített útvonalat hivatalosan is átadtuk a kerékpárosoknak, úgyhogy bárki végigtekerhet rajta.

A drónfelvétel lenyűgöző:

A kerékpárút közéleti megítélése és szakmai fogadtatása elég vegyes.  A Tarján felé vezető résznek összességében örülnek a bicajosok, biztosan fogják majd használni. Itt található egy térkép erről a szakaszról.

Különleges technológiát is bevetettek, erről Tessely az "M1 autópálya átsajtolása" címen számolt be a Facebook oldalán. 50 méterre egy meglévő úttól sajtoltak egy új alagutat...A beruházás előtt én is írtam erről, már akkor látszott, hogy mi lesz belőle.

Az alagút átadásának persze külön ceremóniát rendeztek.

bicikliut_alagut_atadas.jpg

A nagy sajtolásnak az lett az eredménye, hogy megsüllyedt az autópálya az alagút fölött. A Bicskei Szónak írta egy teherfuvarozó:

az M1-es autópálya érezhetően megsüllyedt, közvetlenül az új kerékpáros alagút feletti területen. Ami mellesleg 55 méterre épült a Csabdi úti átjárótól közbeszerzés által, dobpergéssel átadva. Szerinte egyre rosszabb lesz a süllyedés útminőségre gyakorolt hatása, a süllyedést a terhelés idézi elő, ahogyan az M1 autópálya leterheltsége mellett az egyes számú magyar autópálya állapota felelős -részben vagy egészben - a balesetekért is.

Csak az alagút kb. 300 millióba került.

Így sajtolnak ők.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://szilagyilaszlo.blog.hu/api/trackback/id/tr7313618398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.