A Balatongyöröki Országos Kerékpáros Találkozó fővédnöke a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz. Egy meglehetősen szexista plakáttal kezdtek nyomulni, biztosan azt gondolták, hogy ez majd mindenkinek tetszeni fog:

A Párbeszéd parlamenti képviselője, Szabó Tímea ezt írta a Facebookon:
"Gratulálok Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztosnak, az esemény fővédnökének, hogy egy ilyen családbarát és a nőket különösen tisztelő plakáttal reklámozzák ezt a kerékpáros találkozót. A nők már eddig is nagy becsben álltak a kormányban - ezt ugye már a női kormánytagok számában is látjuk- , de itt egy újabb szintet léptek. Meg is kérdeztem Révészt, hogy ezt hogy is gondolták. Kíváncsian várom válaszát.
Mindenesetre a Párbeszéd nemrég két törvényjavaslatot is benyújtott annak érdekében, hogy a hazai reklámokban a női testet ne lehessen szexuális tárgyként ábrázolni. "
Mindenesetre a Párbeszéd nemrég két törvényjavaslatot is benyújtott annak érdekében, hogy a hazai reklámokban a női testet ne lehessen szexuális tárgyként ábrázolni. "
A tiltakozás nyomán a képet a rendezvény honlapjáról levették!
Átcsoportosítanak

A másik jellemző hír, hogy beismerte az Emberminisztérium, hogy a szociális és gyermekvédelmi ágazat dolgozóinak pótlékára szánt összegből csoportosítottak át 90 millió forintot a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny "évenkénti megrendezése és hosszú távú fejlődésének biztosítása érdekében". Az Emmi ezidáig többször is hangosan tagadta, hogy pénzeket vonna el a szociális és gyermekvédelmi ágazattól, mindezt úgy, hogy a 90 milliós átcsoportosításról már egyetlen szót sem ejtettek.
Sajtolnak
Bár a magyarországi Duna-szakasz mentén haladó Eurovelo 6 jelű kerékpárút sehol sem tart. de Felcsút Etyek, valamint a Szent László- és Váli-völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztosa kerékpárutat sajtol Etyek és Tarján között, bár ezt eddig semmilyen turisztikai terv vagy szakvélemény nem alapozta meg. A kormányhatározat úgy rendelkezik: 2,275 milliárd forintot szánnak a szóban forgó kerékpárút terveinek elkészítésére, az első ütemre és a kapcsolódó fejlesztésekre, valamint a gasztrosétány első ütemére. Ezen túl mindkét projekt második ütemére Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek elő kell kerítenie további 1,441 milliárd forintot.
A nyomvonal térképe sehol nem érhető el, csak egy Móricka-térképet lehet találni:

„Ez az építkezés csak egy eleme a Pannónia Szíve névre keresztelt, nagyszabású infrastruktúrafejlesztési és turisztikai projektsorozatnak Fejér megye északi részén” – összegzett Tessely Zoltán országgyűlési képviselő, a térség miniszterelnöki biztosa.

"Különleges műszaki megoldással keresztezi az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárút az M1-es autópályát. A szakemberek átsajtolásos eljárással alagutat építenek a sztráda töltése alatt az autóforgalom korlátozása nélkül,amelyen biztonságosan haladhat a biciklis forgalom." - mondja a hivatalos közlemény.
De a Bicskei Szó kérdésére még senki nem adott választ, hogy miért kell külön átjáró, amikor kb. 50 méterre az "átpréseléstől" ott fekszik a Csabdi úti aluljáró.***
A kormány a kerékpáros közlekedés fejlesztését érdemi koncepció nélkül, egymástól elszigetelt programokban és a tőle megismert korrupt módon végzi. Valahogy mindig "túltolják a biciklit".